Батько пілота Ан-148: «Версія про приймальники - повна маячня»

Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua

Арсен Гамбарян: «Буду добиватися, щоб мені дали прослухати запис»

Сергій Гамбарян з потомственої авіаційної сім'ї. Його батько 40 років піднімав в небо і саджав літаки, останні 20 років чоловік був командиром повітряного судна. Сестра працювала стюардесою. Природно, коли Сергія Гамбарян назвали мало не самоучкою, обуренню його рідних не було меж.

Розповідає Арсен Гамбарян:

- Син адже все життя вчився, і все його освіти були пов'язані з авіацією. Школу Сергій закінчив в 16 років, і відразу вступив до Ленінградського авіаційно-технічне училище цивільної авіації. Там він отримав диплом техніка-технолога з організації повітряних перевезень. У 18 років Сергій закінчив училище і пішов працювати бортпровідником, а паралельно навчався в Московському державному технічному університеті цивільної авіації. Там він отримав спеціальність менеджера.

У свій час хотів піти працювати представником авіакомпанії, але зрозумів, що офісна робота не для нього - син все життя мріяв літати. І ось нам сказали, що є можливість вступити в Південно-Уральський державний університет, де відкрилася програма навчання на пілотів комерційної авіації.

- Це дійсно були курси, які тривали 10 місяців?

- Це була програма перенавчання, затверджена «Росавіації», для людей з вищою технічною освітою, які б хотіли перенавчитися на пілотів. У ЮУрГУ є офіційний дозвіл Міністерства освіти та науки на навчання за такою програмою.

Теоретичну частину хлопці освоювали в навчально-тренувальному центрі в Єкатеринбурзі, а льотну - на базі центру підготовки пілотів «ЧелАвіа». Так, це приватний центр, але такий льотної практики, як у них, не дають зараз ні в одному училищі цивільної авіації. У мене є відео тренувального польоту Сергія - він самостійно під час того польоту тричі злітав і тричі заходив на посадку.

- Але ж до «ЧелАвіа» у Росавіації є претензії, нібито, вони набирали пілотів на навчання за однією програмою, а вчили по інший. Через це ліцензій позбулися десятки пілотів. (Нагадаємо, перевірки приватних льотний училищ почалася після того, як в 2013 році в Казані розбився «Боїнг-737» . Тоді з'ясувалося, що один з пілотів приписав собі години нальоту - «МК»).

- Але всі ці пілоти навчалися пізніше, ніж Сергій. Син закінчив навчання в 2014 році, отримав свідоцтво пілота комерційної авіації. До речі, диплом Сергія перевіряли в числі інших, і визнали його легітимним.

- У нього дійсно було 810 годин нальоту?

- Так, за програмою перепідготовки він відлітав 150 годин на двох типах літаків - однодвігательний і дводвигуновому. З таким нальотом він випустився з «ЧелАвіа», влаштувався в авіакомпанію «Ангара», яка базується в Іркутську.

З таким нальотом він випустився з «ЧелАвіа», влаштувався в авіакомпанію «Ангара», яка базується в Іркутську

фото: з особистого архіву

Звідти Сергія направили в центр перепідготовки льотного складу, щоб він перевчився на Ан-148. У грудні 2015 року він почав літати. У «Ангарі» син пропрацював півтора року, паралельно навчався в Санкт-Петербурзькому державний університеті цивільної авіації. Там він отримав диплом з льотної експлуатації цивільних повітряних суден. У серпні 2017 року він вступив на роботу в «Саратовські авіалінії».

- Чому він перейшов в іншу авіакомпанію? Там зарплата була вищою?

- Ні, просто він адже сам з Москви, а «Ангара» базується в Іркутську. «Саратовські авіалінії» ж набирали пілотів-москвичів, щоб здійснювати рейси з Москви. Тобто Сергій поміняв місце роботи, щоб бути ближче до рідних.

- Багато пілотів скаржаться на сильне навантаження, що вони не встигають висипатися, здійснюють по п'ять рейсів в день. Сергій не переробляв?

- Ні, у них з цим було строго. Але літали вони багато, виконували повну санітарну норму. Зазвичай у нього було три рейси. І в день катастрофи він повинен був летіти в Орськ, потім повернутися назад і полетіти до Пензи. Там у них планувалася ночівля.

- Перед рейсом не було у Сергія поганого передчуття?

- Та ви що, він навпаки такий натхненний з дому пішов. Адже він дуже любив літати. Все життя до цього йшов, з 16 років, а здійснити мрію зміг лише на четвертому десятку.

- Адже він незадовго до трагедії з відпустки вийшов?

- Так, після відпочинку це був його третій політ.

- Ви ж і самі 40 років пропрацювали пілотом. Як вам здається, що могло статися в тому роковому рейсі?

Як вам здається, що могло статися в тому роковому рейсі

фото: з особистого архіву

- Навіть не знаю. Те, що зараз пишуть, що вони не включили обігрів приймачів повного тиску, на мій погляд, повна маячня. Я на цьому типі судів не літав, але мені приятель вчора надіслав технічне керівництво для Ан-148. У ньому сказано, що в разі, коли не включений обігрів, про це машина сигналізує трьома різними способами: йде мовна інформація, тональна (звуковий сигнал на зразок будильника), плюс на табло виводиться текст. Не помітити цих сигналів неможливо: треба бути глухим і сліпим. І сигнал надходить ще коли літак знаходиться на смузі, перед зльотом.

- Сергій не говорив, може, у цього борту були технічні проблеми?

- Ні не казав.

- Вам, як родичам, повідомляють якусь офіційну інформацію?

- Ні, про все ми дізнаємося тільки зі ЗМІ, щоранку починаємо з читання новин. Сьогодні дізналися, наприклад, що вдалося розшифрували мовний самописець. Я, звичайно, буду домагатися, щоб мені дали прослухати цей запис. По-перше, хочу як пілот оцінити ситуацію, яка виникла у хлопців на борту. І хочу в останній раз почути голос сина.

фото: з особистого архіву

- Версія теракту на борту вам здається можливою?

- Я б не хотів зараз обговорювати неперевірені версії, але спочатку очевидці говорили, що літак почав розвалюватися в повітрі, що він загорівся ще до зіткнення з землею.

- По телевізору показують лише один і той же кадр з двигуном, - вступає в розмову двоюрідна сестра Сергія Гамбарян Надія. - Де фюзеляж, де великі уламки? Адже літак вдарився об землю, повинні залишитися великі частини. Мені здається, все ж був вибух в повітрі.

- Як ви дізналися про те, що сталося? - знову питаємо батька.

- Я дізнався про трагедію, коли ще ніякої офіційної інформації не було. Мені зателефонував знайомий, який літає на цьому ж типі літаків. Йому за своїми канал повідомили про катастрофу. Він запитав, чи не в Орськ чи полетів Сергій. Я все зрозумів.

- На місце аварії ви не їздили?

- Ми хотіли, подзвонили в штаб, але там нам відповіли, що нікого на поле не пустять. «Сидіть вдома і чекайте інформацію». Ми і чекали.

- Вам сказали, коли ви зможете поховати сина?

- Кілька днів тому я ходив здавати ДНК для впізнання. Слідчі сказали, що фрагменти тіл дуже дрібні, що на їх ідентифікацію знадобиться від одного місяця до трьох. Довго у мене розпитували, чи був у Сергія хрестик, якої марки годинник, який телефон. Сказали, що якщо знайдуть щось з речей в хорошому стані, віддадуть. Але це навряд чи.

- Були у Сергія за той час, поки вона літав, позаштатні ситуації на борту?

- Дрібні були, але їх ніхто не згадує і не вважає. Що могло статися я не знаю, але, сподіваюся, Сергій зробив все можливе, щоб спробувати врятувати людей.

Читайте матеріал «Генеральний конструктор« Антонова »прокоментував розшифровку" чорних скриньок "Ан-148"

Це дійсно були курси, які тривали 10 місяців?
У нього дійсно було 810 годин нальоту?
Чому він перейшов в іншу авіакомпанію?
Там зарплата була вищою?
Сергій не переробляв?
Перед рейсом не було у Сергія поганого передчуття?
Адже він незадовго до трагедії з відпустки вийшов?
Як вам здається, що могло статися в тому роковому рейсі?
Сергій не говорив, може, у цього борту були технічні проблеми?
Вам, як родичам, повідомляють якусь офіційну інформацію?
BIKINIKA.com.ua
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua. Казино "Buddy.Bet" обещает вам море азарта и незабываемых моментов. Поднимите ставки и начните выигрывать прямо сейчас.

We have 4 guests online