Гаражі виходять з моди

Автор:

Деловая столица Дата: 20/09/2013

Проблеми зі зберіганням авто спровокували збільшення попиту на місця в підземних паркінгах, але не врятували власників гаражів

Збільшення київського автопарку і наростаючий дефіцит безкоштовних стоянок все частіше змушують водіїв витрачатися на покупку або оренду місця для машини. Особливо активні порівняно забезпечені власники квартир в нових будинках. Попит на підземні паркінги з початку року підвищився як мінімум на 10%.

А ось гаражі, навпаки, втрачають популярність. Потенційні покупці вважають за краще не зв'язуватися з майном, яке може бути знесено в будь-який момент. Армія ж продавців тільки зростає, що змушує їх знижувати ціни.

ніде стати

Столичні автовласники не на жарт стурбовані проблемою зберігання свого транспорту. Попит на місця в підземних паркінгах багатоповерхівок з початку нинішнього року збільшився принаймні на 10-15%. Сплеск на ринку почався з квітня. Тоді база продаються і здаються в оренду паркомісць буквально протягом кількох тижнів схудла на 5-10%.

Керуючий директор компанії ARPA Real Estate (продає об'єкти ЮЗСТ) Михайло Артюхов пов'язує цю тенденцію з екстремальними погодними умовами, з якими довелося зіткнутися водіям в березні поточного року. Ті, хто припаркованих машини під відкритим небом, після сильних снігопадів фактично виявилися невиїзними, тому вирішили більше не економити на стоянці.

Платити за паркомісця городян змушують і почастішання випадків Автовандалізм. Наприклад, на Лісовому масиві вже кілька місяців поспіль проколюють шини, на Троєщині б'ють скло і крадуть магнітоли.

Наростає і дефіцит безкоштовних паркувальних місць у дворах житлових будинків. Адже столичний автопарк тільки збільшується. На сьогоднішній день по дорогах Києва їздить більше 1 млн машин, що на 10% більше, ніж рік тому.

Тому, купуючи квартиру в новому будинку, покупці, як правило, вирішують не ризикувати і готові платити за місце в підземному паркінгу. Правда, основна маса автовласників відкладає вирішення цього питання до закінчення ремонту в апартаментах.

Правда, основна маса автовласників відкладає вирішення цього питання до закінчення ремонту в апартаментах

За словами пана Артюхова, найбільш активно паркомісця розкуповують через два-три роки після здачі об'єктів в експлуатацію. Але зростає і кількість тих, хто купує житло для себе і машини одночасно. Якщо в минулому році цей показник становив близько 30-40% від загальної кількості угод, то в цьому збільшився до 50% (до фінансової кризи таких покупців було 60%).

Найбільш активні покупці дорогих квартир. В елітних об'єктах на момент здачі в експлуатацію пустують всього 10% автомобільних місць. У будинках економ-класу цей показник в три-чотири рази вище.

Дешевше не буде

Активізації покупців сприяє і триваюче зниження цін на паркінги. До кризи місця для авто дорожчали ще швидше, ніж квартири.

Скажімо, якщо на етапі будівництва місце під стоянку машини в елітному будинку можна було придбати $ 20-30 тис., То вже через кілька років власник міг перепродати її за $ 80-100 тис. Багато городян накупили таких паркомісць "про запас" і не можуть позбутися від них до сих пір, тому готові йти на поступки.

За останні пару років місця для авто впали в ціні на 50%, а з початку нинішнього сезону подешевшали ще на 3-5%. У будинках економ-класу паркувальне місце зараз можна придбати від $ 14-15 тис., Тобто фактично за ціною хорошого гаража. В елітних об'єктах ціни варіюються від $ 40 тис. До 60 тис.

"Багато киян, свого часу купили гаражі, намагаються їх продати і вкласти гроші в паркомісця, навіть якщо самі не живуть в цьому будинку. Адже його можна вигідно здавати в оренду", - розповідає аналітик агентства SV Development Сергій Костецький.

З початку поточного року попит на оренду паркомісць піднявся на 5-10%. Особливо затребувані стоянки в густонаселених спальних районах (Харківський, Позняки) і в районах з поганою криміногенною ситуацією (Лісовий, Троєщина, Дарниця).

Ціни стартують з $ 120 і досягають $ 300 в залежності від рівня будинку і району, що на $ 20-40 дорожче, ніж рік тому. В елітних об'єктах орендні ставки складають $ 250-450 на місяць.

Експерти прогнозують, що найближчим часом порівняно недорогі пропозиції можуть закінчитися. Михайло Артюхов каже, що в нових об'єктах можливе подорожчання парковок на 15-30%, що пов'язано з високими витратами на облаштування підземних стоянок.

Багато підрядники, що зводять будинки економ-класу, не проти відмовитися від нерентабельних, за їхніми словами, паркінгів. У компаніях розповідають, що їх будівництво обходиться вдвічі дорожче, ніж надземні роботи.

Крім того, там великі "втрати" площ: на кожну машину припадає понад 35 кв. м, а площа самого паркомісця, за яке, власне, підрядник може отримати гроші, не перевищує 18-20 кв. м (решта - проїзди між рядами, виїзди тощо.).

Однак зведення підземних паркінгів в складі житлового комплексу є вимогою місцевої влади, і домогтися затвердження проекту будинку без стоянки вдається далеко не всім.

Гаражі на колесах

На ринку гаражів спостерігається зворотна тенденція: попит на них з боку потенційних покупців за останній рік просів на третину. Водії відмовляються від гаражного зберігання своїх авто з кількох причин.

"Більшість об'єктів, розташованих в хороших місцях (в безпосередній близькості від житлових будинків), вже розкуплені, а гаражі в промислових зонах цікавлять потенційних покупців хіба що в якості складів або майданчика для СТО", - відзначає Сергій Костецький.

Крім того, останнім часом почастішали скандали навколо гаражних кооперативів. Багато так і не змогли приватизувати землю, тому розташовані на їх території об'єкти мають досить хиткий статус і можуть бути знесені в будь-який момент.

У новому генплані Києва будівництво окремих розв'язок і торгових центрів заплановано якраз на територіях, які зараз займають гаражні кооперативи (в цілому близько 1 тис. Га). І зовсім не факт, що їх нинішнім власникам вдасться отримати від міста хоча б часткову компенсацію за своє майно.

Влітку поточного року влада заявила про наміри знести 185 гаражів на території шести кооперативів в Оболонському районі. Там планується продовження Окружної до проспекту Маршала Рокоссовського і будівництво нової розв'язки на перетині Оболонського проспекту з вулицею Богатирській.

Столична асоціація гаражних кооперативів організувала вже кілька мітингів, намагаючись змусити чиновників розблокувати приватизацію землі під стоянками, але питання поки так і залишається відкритим. Зрозуміло, що купувати майно з настільки невизначеними перспективами готові не всі, армія ж бажаючих позбутися від нього, навпаки, тільки зростає.

На сьогоднішній день в ріелторських базах даних числиться не менше 100 тис. Гаражів. Як кажуть експерти, це далеко не повне пропозицію, так як багато власників намагаються продати об'єкти через знайомих або спеціалізовані інтернет-майданчики. Для порівняння: в минулому році кількість виставлених на продаж гаражів не перевищувало 80 тис.

Явний надлишок пропозиції (на одного потенційного покупця доводиться до десятка пропозицій) вже позначився на цінах: за останній рік вони впали на 10-15%. Зараз хороший цегляний гараж в спальному районі можна придбати за $ 12-15 тис., А в промисловій зоні ціни стартують з $ 5 тис.

Орендні ставки в гаражних кооперативах, розташованих в безпосередній близькості від житлових будинків, залишаються стабільними ($ 50-80 на місяць), власники ж об'єктів на периферії змушені знижувати апетити.

Охочих орендувати гараж в промисловій зоні трохи, тому нерідко власники готові впускати постояльців за умови, що вони будуть платити хоча б кооперативні внески (від 100 грн. В квартал). І цінової відкат на цьому ринку найближчим часом тільки посилиться. Експерти прогнозують, що в наступному році гаражі можуть подешевшати ще не 5-7%.


Теги: Гаражі виходять з моди , паркінг Київ , "Первинка" , покупцям нерухомості , реалії ринку
Теги:   Гаражі виходять з моди   ,   паркінг Київ   ,   Первинка   ,   покупцям нерухомості   ,   реалії ринку

Залишити коментар

Как перевести жилое помещение в нежилое правильно
Перевод жилого помещения в нежилое – насущный вопрос. Он может интересовать и многих предпринимателей, которые решили открыть свой бизнес, и собственное помещение в подходящем месте у них для этого есть

Чем сверлить керамогранит, как лучше это сделать?
В современном строительстве все большую популярность приобретает керамогранитная плитка. Изначально этот материал планировался для технического применения, поэтому при его создании акцент делался на такой

Как купить землю под строительство коммерческого объекта?
В любом крупном городе купить земельный участок под строительство – это та еще задача. Свободной земли практически не осталось. Дефицит, в свою очередь, провоцирует рост цен. Впрочем, это обстоятельство

Что такое намеренное ухудшение жилищных условий и как определяется факт его совершения
В 2005 году в ЖК РФ появился новый термин «намеренное ухудшение жилищных условий». В ст 53 он трактуется, как действия, способствующие ухудшению условий проживания. Как показывает практика, основная

Как избавиться от домашних муравьев
Зайдя однажды на кухню, вы вдруг осознаете, что уже не единственные хозяева в своей квартире — ваша законная жилплощадь захвачена полчищами муравьев, одними из самых зловредных домашних паразитов. Первая

Ипотека в Сбербанке — как выбрать, как оформить и как получить
Для многих граждан ипотечный кредит — единственный шанс купить собственное жилье. Оформить ипотеку можно в большинстве российских банков. Однако наибольшей популярностью у заемщиков пользуется Сбербанк,

Как организовать свое дело
Чтобы получить подробное руководство  для открытия своего дела, узнать последовательность этапов и их особенности, необходимо почитать данную статью. Чтобы организовать свое дело, и в случае,

Как корреспондент kommersant.ru делала ремонт в своей новостройке.
Вместе с ключами владельцу новостройки выдают пластиковую ручку. "Вот вам пока одна, откроете с её помощью все окна, проверите, всё ли в порядке. А потом, когда закончите чистовую отделку, мы вам выдадим

Как делится наследство после смерти мужа между женой и детьми?
Сталкиваясь с необходимостью получить и оформить имущество после смерти мужа, жена должна быть осведомлена в том, как это происходит, кому какая доля имущества переходит, кто и на что имеет право, как

Как бороться со стрессом
Стресс — это не то, что с вами случилось, а то, как вы это воспринимаете” . Ганс Селье В стремлении описать неизъяснимый мир человеческой души ученые придумали много новых слов, но тем самым, похоже,

We have 4 guests online