- Аналіз ринку і конкурентів
- варіанти формату
- Виробничий план
- Фінансовий план
- організаційний план
- Графік запуску
- маркетинговий план
- аналіз ризиків
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Перш ніж прийняти рішення про відкриття туристичного агентства, підприємцю необхідно знати про достатньо високий рівень конкуренції в даній галузі, що вимагає від власників постійної і копіткої роботи.
Основні складності криються у веденні утомливих переговорів з людьми і в старанному потуранні кожному їх капризу. Якщо вже виникли сумніви в тому, що терпіння вистачить, то не варто й починати.
Зміст статті
Аналіз ринку і конкурентів
В даний час на ринку туристичних послуг спостерігається бурхливий ріст. Причому, незважаючи на це, розмір доходу щорічно збільшується, що підтверджує факт того, що пропоновані послуги стають більш якісними.
Основна частина послуг (майже 90%) - це допомога туристам, які бажають провести свою відпустку за кордоном, що говорить про велику кількість конкурентів, готових запропонувати саме цей сервіс.
Федеральна служба державної статистики опублікувала дані про те, що щорічно туристичний ринок збільшується приблизно на 100 млрд. Рублів.
Чим обумовлений такий темп зростання? По-перше, значно зросла платоспроможність населення. По-друге, інфраструктура туристичного бізнесу невпинно розвивається. До того ж сфера є дуже привабливою для інвесторів.
Останнім часом стала дуже популярною зовсім нова послуга - онлайн-бронювання за допомогою спеціальних сайтів і так званих букінг-систем. Це значно економить час як клієнта, так і туроператора, а автоматизація позитивно позначається на прибутковості і рентабельності. Результат: при мінімальних витратах підприємець отримує пристойний дохід.
Великі туроператори (головні конкуренти) відомі не тільки в окремому місті, а й в країні в цілому. Боротися з ними практично неможливо, тому єдиним правильним рішенням є плідна співпраця. У сучасному світі не є рідкістю допомогу відомого туристичного агентства малому суб'єкту даної сфери, природно, не на безоплатній основі. Натомість вони розраховують на повернення певного відсотка з прибутку.
варіанти формату
Турфірму можна відкрити і вдома, головне - щоб був телефон і комп'ютер. Однак, якщо планується отримання непоганого доходу, то необхідно більш широке мислення. Для початку можна спробувати знайти неохоплений туристичним бізнесом район і відкрити справу там.
Дана діяльність передбачає реалізацію наступних напрямків:
- повна організація доставки, збору документів і проведення переговорів з приймаючою стороною;
- прийом мандрівників, які приїхали з іншої країни (міста).
Крім того, підприємець може стати туристичним оператором або організувати агентство. Останнє продає готові тури, а оператор сам їх формує і організовує.
Бажаючі розпочати підприємницьку діяльність і уберегти себе від ризику банкрутства повинні звернути увагу на франшизу . Після підписання договору бізнесмен стає повноправним користувачем готового бренду, проробленої моделі ведення бізнесу і багатьох інших переваг. Для новачка франшиза - це найоптимальніший варіант.
Також можна відкрити туристичну фірму, яка займатиметься організацією відпочинку тільки корпоративних клієнтів.
Виробничий план
Головний пункт цього розділу - це підбір підходящої площі для турфірми, яку бажано розташувати на жвавій і багатолюдній вулиці.
Наступний важливий крок - виконання яскравого, але в той же час з дотриманням суворої фірмової символіки ремонту, що вселяє довіру клієнтам.
Оптимальне місце розташування офісу - бізнес-центр, торговий комплекс або будь-який інший об'єкт, поблизу якого знаходиться транспортна розв'язка або велика кількість людей.
Не менш важливим є наявність паркувального майданчика та охоронної системи. Якщо говорити про поверховості, то краще зупинити вибір на приміщенні, розташованому на 1-му поверсі і оснащеному окремим входом.
Детальна інформація про те, як почати подібну діяльність, представлена на наступному відео:
Фінансовий план
Аналіз фінансової перспективності проекту не дарма є найважливішим розділом будь-якого бізнес-плану, адже без попереднього розрахунку сум вкладень і терміну окупності можна починати справу.
Витрати на відкриття бувають:
- капітальними:
- проведення ремонтних робіт і оформлення приміщення - 150 000 руб .;
- придбання меблів - 50 000 руб .;
- покупка необхідного обладнання - 60 000 руб .;
- підключення до інтернету і телефону - 18 000 руб .;
- стартова маркетингова кампанія - 50 000 руб .;
- покриття непередбачених витрат - 2 000 руб.
- регулярними:
- орендна плата - 50 000 руб .;
- оплата комунальних витрат, інтернету, телефону - 10 000 руб .;
- заробітна плата - 120 000 руб .;
- податкові платежі - 15 000 руб .;
- проведення рекламних кампаній - 25 000 руб .;
- витратні матеріали - 10 000 руб.
Разом: приблизно 330 тис. Руб. в якості капітальних вкладень і 230 тис. руб. регулярних витрат.
Бізнес-планування турагентства передбачає використання іноземної валюти (наприклад, доларів) при підрахунку дохідної і видаткової частини. Так, при нинішньому курсі, людина, що планує поїхати за кордон, повинен розраховувати приблизно на 800-900 доларів. Нормальна кількість клієнтів для функціонуючої турфірми становить 250 осіб. Термін окупності бізнесу зазвичай не перевищує 1 рік.
організаційний план
Для реєстрації туристичної фірми підходить як ІП , так і ТОВ . серед кодів КВЕД теж можна вибрати кілька варіантів:
- комплексне туристичне обслуговування;
- екскурсійні квитки, проживання, надання транспортного засобу;
- туристичні інформаційні послуги;
- туристично-екскурсійні послуги.
У 2007 році відбулося скасування обов'язкового ліцензування, що значно спростило початок даного виду діяльності.
Наступний крок - відкриття розрахункового рахунку.
У Федеральному законі йдеться про те, що туристичне агентство може використовувати тільки один з двох форматів ССО: «Доходи» 6% або «Доходи мінус витрати» 15% (розмір ставки залежить від регіону).
Крім того, потрібно ретельно вивчити правила і порядок надання туристичних послуг. На особливу увагу заслуговує вибір туроператора.
На офіційному сайті Федерального агентства з туризму можна ознайомитися з актуальними нормативними актами, правилами та вимогами, що висуваються в тому числі до туристичного агентству.
Величезне значення має правильний вибір надійної страхової компанії.
Графік запуску
Відкриття турагентства передбачає послідовне виконання таких дій:
№ п / п Найменування етапу Термін реалізації 1 Бізнес-планування Квітень 2017 года 2 Офіційна реєстрація Май 2017 года 3 Оренда відповідного приміщення Червень 2017 года 4 Проведення косметичного ремонту Липень 2017 року 5 Придбання меблів та необхідного обладнання Август 2017 роки 6 Підбір необхідних співробітників Вересень 2017 року 7 Організація маркетингової кампанії Вересень 2017 року 8 Старт робочого процесу Жовтень 2017 року
маркетинговий план
Для туристичного бізнесу ціна не є визначальною. Набагато більше значить рівень якості готелю і організація поїздки в цілому. Даному бізнесу притаманна сезонність, тому обов'язково повинна бути вибудувана гнучка політика цін. Крім того, потрібно періодично радувати клієнтів різними акціями, знижками і продажем гарячих турів.
Робота на сучасному ринку просто неможлива без реклами, яка не тільки підвищує рівень впізнаваності, але і значно збільшує потенційний дохід.
Серед найбільш ефективних рекламних методів можна виділити:
- Рекламу в друкованому виданні, наприклад, в щотижневій газеті, що охоплює велику кількість читачів.
- Рекламу на радіо. Звичайно, краще вибрати місцеву радіостанцію. Слоган обов'язково повинен бути таким, що запам'ятовується, яскравим і чіпляють, щоб в пам'яті слухача залишилися і назва, і контактні дані турфірми.
- Листівки - найбільш універсальний вид реклами. Роздавати їх можна в центрі міста або неподалік від офісу.
- Власний сайт і групи в соцмережах. Сучасна людина часто не хоче йти в офіс, особливо з тих питань, які можна вирішити через інтернет.
аналіз ризиків
До основних внутрішніх ризиків, що виникають на шляху кожного підприємця, який відкрив туристичне агентство, відносять:
- Сезонність - найбільш несприятливий фактор, так як навіть досвідченому бізнесмену не завжди під силу оцінити масштабність можливих наслідків. Це може привести до великих збитків, тому краще заздалегідь подумати про варіанти пом'якшення ситуації, наприклад, максимальне розширення діапазону країн, знижки, спеціальні пропозиції і т. Д.
- Некомпетентний персонал, який не має навичок продажу того чи іншого туристичного продукту. Статистичні дані показують, що намір клієнта купити путівку наполовину залежить від роботи менеджера. Професійний турагент відрізняється ввічливістю, товариськістю, ємними знаннями про продається продукт і спокоєм. Знизити ризик можна за допомогою прийому на роботу відповідного персоналу, який в подальшому буде регулярно вдосконалювати свої навички.
- Неприбуткова спеціалізація. Перед прийняттям рішення про відкриття потрібно зробити детальний аналіз діяльності конкурентів. Якщо ніша вже переповнена, то варто задуматися про вибір іншої спеціалізації.
Зовнішні ризики:
- Виникати певні проблеми в роботі туроператора. Знизити ризик можна за допомогою відповідального підходу до вибору.
- Війна, стихійне лихо. Звичайно, це малоймовірно, але останні події і хвилювання в світі роблять такий сценарій дуже навіть реальним. Впливати на цей ризик практично неможливо, тому єдино вірний вихід з положення - страхування.
Ведення туристичного бізнесу не можна назвати простим, хоча так може здатися на перший погляд. Це підтверджують статистичні дані, що показують, що протягом року закривається безліч агентств, що потерпіли невдачу на туристичному терені. Тому попереднє вивчення наявних ризиків і ведення політики, що попереджає їх наступ, дуже важливий момент в даному виді діяльності.
Чим обумовлений такий темп зростання?