«Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»

  1. «Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі...
  2. «Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»
  3. «Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»
  4. «Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»

«Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»

До артіна «Панночка і хуліган» - друга сценарна робота Володимира Маяковського - була знята в 1918 році на студії кіноательє «Нептун». Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Володимир Маяковський. Кадр з фільму. Фотографія: etvnet.com

com

Володимир Маяковський і Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: encyclopaedia.bid

bid

Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: mayakovsky.museum

Досить довгий час (...) в моєму архіві зберігалася невелика книжечка, що вийшла у виданні загальнодоступної бібліотеки. Поля цієї книжечки були списані, частина тексту закреслена. Подекуди на полях і на жовтій обкладинці були малюнки, креслення, схеми майбутніх кадрів. То була книжечка з твором італійського письменника д`Амічіса «Вчителька робітників».

Її приніс мені з написами, помарками і позначками Володимир Маяковський. Це і був, по суті, сценарій нашого майбутнього фільму.

Ми посиділи разом, порадилися, почали складати монтажний лист. Маяковський під час обговорення вносив нові пропозиції, часом незвичайні для кінематографії тих років. Йому подобалося те, що я вислуховував його уважно і багато в чому погоджувався з його думкою. Режисер іншого його фільму не бажав рахуватися навіть із цінними зауваженнями «якогось футуриста». У той час на кінофабрику існувала своєрідна установка: сценаристів на зйомках їх картин не пускали. Чого доброго, почнуть втручатися, протестувати проти внесених режисерів, а часом і господарем або господинею поправок до їх початкового сюжету.

Але в даному випадку сценарист був виконавцем головної ролі, до того ж то був Володимир Маковський, поет, якого я глибоко поважав, з яким дружив.

В знак свого доброго ставлення Володимир Володимирович подарував мені в дні зйомок інсценування «Мартіна Ідена», свою книгу «Облако в штанах», забезпечивши її теплою написом. (...)

Отже, маленька книжечка д`Амічіса, уздовж і поперек списана і покреслена Маяковським, стала нашим сценарієм для постановки «Вчительки робочих».
Правда, не остаточним.

Перед початком кожного знімального дня Володимир Володимирович повідомляв мені свої нові думки і пропозиції, але для того, щоб реалізувати їх повністю, потрібно було мати у своєму розпорядженні часом.
Нам же дали на всю постановку картини чи більше тижня. Знімати доводилося день за днем, підряд, без перепочинку. Фабрикант не стерпів би простою.

Тим часом поправки, внесені моїм незвичайним актором в мізансцени, завжди вели до лаконічності, простоти і ясності, заперечувати проти них не доводилося. (...)
Перед початком знімального дня ми спільно робили монтажний лист і приступали до роботи. Картина «Панночка і хуліган» була знята в основному на території ательє, де були ставок, галявина, сад. Деякі сцени треба було розіграти на тлі непоказних вулиць заштатного міста.

Для цієї мети не знадобилося зводити декорацій, не довелося здійснювати далеких виїздів з Москви «на натуру». Досить було вийти за ворота ательє.
Той же Самарський провулок і прилеглі до нього Катерининські вулиці з їх дерев'яними будиночками, з незаасфальтовані мостовими, послужили нам фоном.
Ряд сцен появи хулігана на вулицях ми зняли в районі, де знаходилося ательє, і на території нинішнього парку ЦДКА.

Маяковський запровадив у фільм сцени, про які в повісті немає згадок. Їм був придуманий епізод в трактирі, де захмелілий хулігану представляється бачення - що проходить через натовп вчителька.

Декорацій для постановки фільму «Панночка і хуліган» майже не виготовляли. (...) Обходилися все більше куточками. Один куточок зображував кімнату вчительки, інший - школу, третій - кабінет директора або кімнату, де вмирав герой фільму.

До речі, єдина суперечка з Маяковським під час зйомок цієї картини відбувся у нас з-за кінцівки.

За д`Амічісу, вмираючий хуліган дозволяє коханій дівчині допустити до нього священика. Маяковський вимазав священика. Але за наполяганням дирекції священик в кінці фільму все-таки з'явився.
Згодом, коли фільм став часто демонструватися на радянському екрані, цю кінцівку прибрали, а назва «Панночка і хуліган» замінили початковим - «Вчителька робітників».

Посеред пустиря стояв звичайний в той час засклений з усіх боків павільйон для зйомок. Він був схожий на сарай. Біля нього знаходилися підсобні приміщення.

На пустирі було безлюдно й тихо. На майданчику перед входом в павільйон були розкидані деталі декорацій, і на них сиділи і нудьгували три або чотири людини. Вони були в гримі. Очевидно, це були якісь актори, і ми потрапили в перерву зйомок якогось фільму.

Ми підійшли до цих людей і запитали:

- Що тут знімають?

Один з них, який сидів до нас спиною, обернувся, блиснув неповторним поглядом уважних темних очей. З подивом я побачив, що це Маяковський, але ще більш здивувався, коли помітив, що він теж в гримі. Він пояснив, що тут йде зйомка картини «Панночка і хуліган» за його сценарієм.

Маяковський в кіно! (...) Мені, як художнику і директору студії, було дуже цікаво подивитися, в якому плані ведеться зйомка.

(...) З дозволу Маяковського я поспішив до павільйону. Але там нічого особливого не було: освітлювачі міняли місця «юпітерів», реквізитори розставляли звичайнісінькі речі в самих звичайних декораціях. Ніякого футуризму! Ніякого кубізму!

Дякуємо за наданий матеріал літературний інтернет-проект «Новое литературное обозрение» .

«Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»

До артіна «Панночка і хуліган» - друга сценарна робота Володимира Маяковського - була знята в 1918 році на студії кіноательє «Нептун». Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Володимир Маяковський. Кадр з фільму. Фотографія: etvnet.com

com

Володимир Маяковський і Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: encyclopaedia.bid

bid

Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: mayakovsky.museum

Досить довгий час (...) в моєму архіві зберігалася невелика книжечка, що вийшла у виданні загальнодоступної бібліотеки. Поля цієї книжечки були списані, частина тексту закреслена. Подекуди на полях і на жовтій обкладинці були малюнки, креслення, схеми майбутніх кадрів. То була книжечка з твором італійського письменника д`Амічіса «Вчителька робітників».

Її приніс мені з написами, помарками і позначками Володимир Маяковський. Це і був, по суті, сценарій нашого майбутнього фільму.

Ми посиділи разом, порадилися, почали складати монтажний лист. Маяковський під час обговорення вносив нові пропозиції, часом незвичайні для кінематографії тих років. Йому подобалося те, що я вислуховував його уважно і багато в чому погоджувався з його думкою. Режисер іншого його фільму не бажав рахуватися навіть із цінними зауваженнями «якогось футуриста». У той час на кінофабрику існувала своєрідна установка: сценаристів на зйомках їх картин не пускали. Чого доброго, почнуть втручатися, протестувати проти внесених режисерів, а часом і господарем або господинею поправок до їх початкового сюжету.

Але в даному випадку сценарист був виконавцем головної ролі, до того ж то був Володимир Маковський, поет, якого я глибоко поважав, з яким дружив.

В знак свого доброго ставлення Володимир Володимирович подарував мені в дні зйомок інсценування «Мартіна Ідена», свою книгу «Облако в штанах», забезпечивши її теплою написом. (...)

Отже, маленька книжечка д`Амічіса, уздовж і поперек списана і покреслена Маяковським, стала нашим сценарієм для постановки «Вчительки робочих».
Правда, не остаточним.

Перед початком кожного знімального дня Володимир Володимирович повідомляв мені свої нові думки і пропозиції, але для того, щоб реалізувати їх повністю, потрібно було мати у своєму розпорядженні часом.
Нам же дали на всю постановку картини чи більше тижня. Знімати доводилося день за днем, підряд, без перепочинку. Фабрикант не стерпів би простою.

Тим часом поправки, внесені моїм незвичайним актором в мізансцени, завжди вели до лаконічності, простоти і ясності, заперечувати проти них не доводилося. (...)
Перед початком знімального дня ми спільно робили монтажний лист і приступали до роботи. Картина «Панночка і хуліган» була знята в основному на території ательє, де були ставок, галявина, сад. Деякі сцени треба було розіграти на тлі непоказних вулиць заштатного міста.

Для цієї мети не знадобилося зводити декорацій, не довелося здійснювати далеких виїздів з Москви «на натуру». Досить було вийти за ворота ательє.
Той же Самарський провулок і прилеглі до нього Катерининські вулиці з їх дерев'яними будиночками, з незаасфальтовані мостовими, послужили нам фоном.
Ряд сцен появи хулігана на вулицях ми зняли в районі, де знаходилося ательє, і на території нинішнього парку ЦДКА.

Маяковський запровадив у фільм сцени, про які в повісті немає згадок. Їм був придуманий епізод в трактирі, де захмелілий хулігану представляється бачення - що проходить через натовп вчителька.

Декорацій для постановки фільму «Панночка і хуліган» майже не виготовляли. (...) Обходилися все більше куточками. Один куточок зображував кімнату вчительки, інший - школу, третій - кабінет директора або кімнату, де вмирав герой фільму.

До речі, єдина суперечка з Маяковським під час зйомок цієї картини відбувся у нас з-за кінцівки.

За д`Амічісу, вмираючий хуліган дозволяє коханій дівчині допустити до нього священика. Маяковський вимазав священика. Але за наполяганням дирекції священик в кінці фільму все-таки з'явився.
Згодом, коли фільм став часто демонструватися на радянському екрані, цю кінцівку прибрали, а назва «Панночка і хуліган» замінили початковим - «Вчителька робітників».

Посеред пустиря стояв звичайний в той час засклений з усіх боків павільйон для зйомок. Він був схожий на сарай. Біля нього знаходилися підсобні приміщення.

На пустирі було безлюдно й тихо. На майданчику перед входом в павільйон були розкидані деталі декорацій, і на них сиділи і нудьгували три або чотири людини. Вони були в гримі. Очевидно, це були якісь актори, і ми потрапили в перерву зйомок якогось фільму.

Ми підійшли до цих людей і запитали:

- Що тут знімають?

Один з них, який сидів до нас спиною, обернувся, блиснув неповторним поглядом уважних темних очей. З подивом я побачив, що це Маяковський, але ще більш здивувався, коли помітив, що він теж в гримі. Він пояснив, що тут йде зйомка картини «Панночка і хуліган» за його сценарієм.

Маяковський в кіно! (...) Мені, як художнику і директору студії, було дуже цікаво подивитися, в якому плані ведеться зйомка.

(...) З дозволу Маяковського я поспішив до павільйону. Але там нічого особливого не було: освітлювачі міняли місця «юпітерів», реквізитори розставляли звичайнісінькі речі в самих звичайних декораціях. Ніякого футуризму! Ніякого кубізму!

Дякуємо за наданий матеріал літературний інтернет-проект «Новое литературное обозрение» .

«Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»

До артіна «Панночка і хуліган» - друга сценарна робота Володимира Маяковського - була знята в 1918 році на студії кіноательє «Нептун». Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Володимир Маяковський. Кадр з фільму. Фотографія: etvnet.com

com

Володимир Маяковський і Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: encyclopaedia.bid

bid

Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: mayakovsky.museum

Досить довгий час (...) в моєму архіві зберігалася невелика книжечка, що вийшла у виданні загальнодоступної бібліотеки. Поля цієї книжечки були списані, частина тексту закреслена. Подекуди на полях і на жовтій обкладинці були малюнки, креслення, схеми майбутніх кадрів. То була книжечка з твором італійського письменника д`Амічіса «Вчителька робітників».

Її приніс мені з написами, помарками і позначками Володимир Маяковський. Це і був, по суті, сценарій нашого майбутнього фільму.

Ми посиділи разом, порадилися, почали складати монтажний лист. Маяковський під час обговорення вносив нові пропозиції, часом незвичайні для кінематографії тих років. Йому подобалося те, що я вислуховував його уважно і багато в чому погоджувався з його думкою. Режисер іншого його фільму не бажав рахуватися навіть із цінними зауваженнями «якогось футуриста». У той час на кінофабрику існувала своєрідна установка: сценаристів на зйомках їх картин не пускали. Чого доброго, почнуть втручатися, протестувати проти внесених режисерів, а часом і господарем або господинею поправок до їх початкового сюжету.

Але в даному випадку сценарист був виконавцем головної ролі, до того ж то був Володимир Маковський, поет, якого я глибоко поважав, з яким дружив.

В знак свого доброго ставлення Володимир Володимирович подарував мені в дні зйомок інсценування «Мартіна Ідена», свою книгу «Облако в штанах», забезпечивши її теплою написом. (...)

Отже, маленька книжечка д`Амічіса, уздовж і поперек списана і покреслена Маяковським, стала нашим сценарієм для постановки «Вчительки робочих».
Правда, не остаточним.

Перед початком кожного знімального дня Володимир Володимирович повідомляв мені свої нові думки і пропозиції, але для того, щоб реалізувати їх повністю, потрібно було мати у своєму розпорядженні часом.
Нам же дали на всю постановку картини чи більше тижня. Знімати доводилося день за днем, підряд, без перепочинку. Фабрикант не стерпів би простою.

Тим часом поправки, внесені моїм незвичайним актором в мізансцени, завжди вели до лаконічності, простоти і ясності, заперечувати проти них не доводилося. (...)
Перед початком знімального дня ми спільно робили монтажний лист і приступали до роботи. Картина «Панночка і хуліган» була знята в основному на території ательє, де були ставок, галявина, сад. Деякі сцени треба було розіграти на тлі непоказних вулиць заштатного міста.

Для цієї мети не знадобилося зводити декорацій, не довелося здійснювати далеких виїздів з Москви «на натуру». Досить було вийти за ворота ательє.
Той же Самарський провулок і прилеглі до нього Катерининські вулиці з їх дерев'яними будиночками, з незаасфальтовані мостовими, послужили нам фоном.
Ряд сцен появи хулігана на вулицях ми зняли в районі, де знаходилося ательє, і на території нинішнього парку ЦДКА.

Маяковський запровадив у фільм сцени, про які в повісті немає згадок. Їм був придуманий епізод в трактирі, де захмелілий хулігану представляється бачення - що проходить через натовп вчителька.

Декорацій для постановки фільму «Панночка і хуліган» майже не виготовляли. (...) Обходилися все більше куточками. Один куточок зображував кімнату вчительки, інший - школу, третій - кабінет директора або кімнату, де вмирав герой фільму.

До речі, єдина суперечка з Маяковським під час зйомок цієї картини відбувся у нас з-за кінцівки.

За д`Амічісу, вмираючий хуліган дозволяє коханій дівчині допустити до нього священика. Маяковський вимазав священика. Але за наполяганням дирекції священик в кінці фільму все-таки з'явився.
Згодом, коли фільм став часто демонструватися на радянському екрані, цю кінцівку прибрали, а назва «Панночка і хуліган» замінили початковим - «Вчителька робітників».

Посеред пустиря стояв звичайний в той час засклений з усіх боків павільйон для зйомок. Він був схожий на сарай. Біля нього знаходилися підсобні приміщення.

На пустирі було безлюдно й тихо. На майданчику перед входом в павільйон були розкидані деталі декорацій, і на них сиділи і нудьгували три або чотири людини. Вони були в гримі. Очевидно, це були якісь актори, і ми потрапили в перерву зйомок якогось фільму.

Ми підійшли до цих людей і запитали:

- Що тут знімають?

Один з них, який сидів до нас спиною, обернувся, блиснув неповторним поглядом уважних темних очей. З подивом я побачив, що це Маяковський, але ще більш здивувався, коли помітив, що він теж в гримі. Він пояснив, що тут йде зйомка картини «Панночка і хуліган» за його сценарієм.

Маяковський в кіно! (...) Мені, як художнику і директору студії, було дуже цікаво подивитися, в якому плані ведеться зйомка.

(...) З дозволу Маяковського я поспішив до павільйону. Але там нічого особливого не було: освітлювачі міняли місця «юпітерів», реквізитори розставляли звичайнісінькі речі в самих звичайних декораціях. Ніякого футуризму! Ніякого кубізму!

Дякуємо за наданий матеріал літературний інтернет-проект «Новое литературное обозрение» .

«Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»

До артіна «Панночка і хуліган» - друга сценарна робота Володимира Маяковського - була знята в 1918 році на студії кіноательє «Нептун». Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Володимир Маяковський. Кадр з фільму. Фотографія: etvnet.com

com

Володимир Маяковський і Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: encyclopaedia.bid

bid

Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: mayakovsky.museum

Досить довгий час (...) в моєму архіві зберігалася невелика книжечка, що вийшла у виданні загальнодоступної бібліотеки. Поля цієї книжечки були списані, частина тексту закреслена. Подекуди на полях і на жовтій обкладинці були малюнки, креслення, схеми майбутніх кадрів. То була книжечка з твором італійського письменника д`Амічіса «Вчителька робітників».

Її приніс мені з написами, помарками і позначками Володимир Маяковський. Це і був, по суті, сценарій нашого майбутнього фільму.

Ми посиділи разом, порадилися, почали складати монтажний лист. Маяковський під час обговорення вносив нові пропозиції, часом незвичайні для кінематографії тих років. Йому подобалося те, що я вислуховував його уважно і багато в чому погоджувався з його думкою. Режисер іншого його фільму не бажав рахуватися навіть із цінними зауваженнями «якогось футуриста». У той час на кінофабрику існувала своєрідна установка: сценаристів на зйомках їх картин не пускали. Чого доброго, почнуть втручатися, протестувати проти внесених режисерів, а часом і господарем або господинею поправок до їх початкового сюжету.

Але в даному випадку сценарист був виконавцем головної ролі, до того ж то був Володимир Маковський, поет, якого я глибоко поважав, з яким дружив.

В знак свого доброго ставлення Володимир Володимирович подарував мені в дні зйомок інсценування «Мартіна Ідена», свою книгу «Облако в штанах», забезпечивши її теплою написом. (...)

Отже, маленька книжечка д`Амічіса, уздовж і поперек списана і покреслена Маяковським, стала нашим сценарієм для постановки «Вчительки робочих».
Правда, не остаточним.

Перед початком кожного знімального дня Володимир Володимирович повідомляв мені свої нові думки і пропозиції, але для того, щоб реалізувати їх повністю, потрібно було мати у своєму розпорядженні часом.
Нам же дали на всю постановку картини чи більше тижня. Знімати доводилося день за днем, підряд, без перепочинку. Фабрикант не стерпів би простою.

Тим часом поправки, внесені моїм незвичайним актором в мізансцени, завжди вели до лаконічності, простоти і ясності, заперечувати проти них не доводилося. (...)
Перед початком знімального дня ми спільно робили монтажний лист і приступали до роботи. Картина «Панночка і хуліган» була знята в основному на території ательє, де були ставок, галявина, сад. Деякі сцени треба було розіграти на тлі непоказних вулиць заштатного міста.

Для цієї мети не знадобилося зводити декорацій, не довелося здійснювати далеких виїздів з Москви «на натуру». Досить було вийти за ворота ательє.
Той же Самарський провулок і прилеглі до нього Катерининські вулиці з їх дерев'яними будиночками, з незаасфальтовані мостовими, послужили нам фоном.
Ряд сцен появи хулігана на вулицях ми зняли в районі, де знаходилося ательє, і на території нинішнього парку ЦДКА.

Маяковський запровадив у фільм сцени, про які в повісті немає згадок. Їм був придуманий епізод в трактирі, де захмелілий хулігану представляється бачення - що проходить через натовп вчителька.

Декорацій для постановки фільму «Панночка і хуліган» майже не виготовляли. (...) Обходилися все більше куточками. Один куточок зображував кімнату вчительки, інший - школу, третій - кабінет директора або кімнату, де вмирав герой фільму.

До речі, єдина суперечка з Маяковським під час зйомок цієї картини відбувся у нас з-за кінцівки.

За д`Амічісу, вмираючий хуліган дозволяє коханій дівчині допустити до нього священика. Маяковський вимазав священика. Але за наполяганням дирекції священик в кінці фільму все-таки з'явився.
Згодом, коли фільм став часто демонструватися на радянському екрані, цю кінцівку прибрали, а назва «Панночка і хуліган» замінили початковим - «Вчителька робітників».

Посеред пустиря стояв звичайний в той час засклений з усіх боків павільйон для зйомок. Він був схожий на сарай. Біля нього знаходилися підсобні приміщення.

На пустирі було безлюдно й тихо. На майданчику перед входом в павільйон були розкидані деталі декорацій, і на них сиділи і нудьгували три або чотири людини. Вони були в гримі. Очевидно, це були якісь актори, і ми потрапили в перерву зйомок якогось фільму.

Ми підійшли до цих людей і запитали:

- Що тут знімають?

Один з них, який сидів до нас спиною, обернувся, блиснув неповторним поглядом уважних темних очей. З подивом я побачив, що це Маяковський, але ще більш здивувався, коли помітив, що він теж в гримі. Він пояснив, що тут йде зйомка картини «Панночка і хуліган» за його сценарієм.

Маяковський в кіно! (...) Мені, як художнику і директору студії, було дуже цікаво подивитися, в якому плані ведеться зйомка.

(...) З дозволу Маяковського я поспішив до павільйону. Але там нічого особливого не було: освітлювачі міняли місця «юпітерів», реквізитори розставляли звичайнісінькі речі в самих звичайних декораціях. Ніякого футуризму! Ніякого кубізму!

Дякуємо за наданий матеріал літературний інтернет-проект «Новое литературное обозрение» .

«Панночка і хуліган» (1918) - дивитись фільм безкоштовно онлайн в хорошій якості 720 HD на порталі «Культура.РФ»

До артіна «Панночка і хуліган» - друга сценарна робота Володимира Маяковського - була знята в 1918 році на студії кіноательє «Нептун». Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Режисером і оператором фільму виступив Євген Славинський, його спогади про ці зйомки опубліковані в каталозі Юрія Цив'яна «Великий кинемо»:

Володимир Маяковський. Кадр з фільму. Фотографія: etvnet.com

com

Володимир Маяковський і Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: encyclopaedia.bid

bid

Олександра Ребікова. Кадр з фільму. Фотографія: mayakovsky.museum

Досить довгий час (...) в моєму архіві зберігалася невелика книжечка, що вийшла у виданні загальнодоступної бібліотеки. Поля цієї книжечки були списані, частина тексту закреслена. Подекуди на полях і на жовтій обкладинці були малюнки, креслення, схеми майбутніх кадрів. То була книжечка з твором італійського письменника д`Амічіса «Вчителька робітників».

Її приніс мені з написами, помарками і позначками Володимир Маяковський. Це і був, по суті, сценарій нашого майбутнього фільму.

Ми посиділи разом, порадилися, почали складати монтажний лист. Маяковський під час обговорення вносив нові пропозиції, часом незвичайні для кінематографії тих років. Йому подобалося те, що я вислуховував його уважно і багато в чому погоджувався з його думкою. Режисер іншого його фільму не бажав рахуватися навіть із цінними зауваженнями «якогось футуриста». У той час на кінофабрику існувала своєрідна установка: сценаристів на зйомках їх картин не пускали. Чого доброго, почнуть втручатися, протестувати проти внесених режисерів, а часом і господарем або господинею поправок до їх початкового сюжету.

Але в даному випадку сценарист був виконавцем головної ролі, до того ж то був Володимир Маковський, поет, якого я глибоко поважав, з яким дружив.

В знак свого доброго ставлення Володимир Володимирович подарував мені в дні зйомок інсценування «Мартіна Ідена», свою книгу «Облако в штанах», забезпечивши її теплою написом. (...)

Отже, маленька книжечка д`Амічіса, уздовж і поперек списана і покреслена Маяковським, стала нашим сценарієм для постановки «Вчительки робочих».
Правда, не остаточним.

Перед початком кожного знімального дня Володимир Володимирович повідомляв мені свої нові думки і пропозиції, але для того, щоб реалізувати їх повністю, потрібно було мати у своєму розпорядженні часом.
Нам же дали на всю постановку картини чи більше тижня. Знімати доводилося день за днем, підряд, без перепочинку. Фабрикант не стерпів би простою.

Тим часом поправки, внесені моїм незвичайним актором в мізансцени, завжди вели до лаконічності, простоти і ясності, заперечувати проти них не доводилося. (...)
Перед початком знімального дня ми спільно робили монтажний лист і приступали до роботи. Картина «Панночка і хуліган» була знята в основному на території ательє, де були ставок, галявина, сад. Деякі сцени треба було розіграти на тлі непоказних вулиць заштатного міста.

Для цієї мети не знадобилося зводити декорацій, не довелося здійснювати далеких виїздів з Москви «на натуру». Досить було вийти за ворота ательє.
Той же Самарський провулок і прилеглі до нього Катерининські вулиці з їх дерев'яними будиночками, з незаасфальтовані мостовими, послужили нам фоном.
Ряд сцен появи хулігана на вулицях ми зняли в районі, де знаходилося ательє, і на території нинішнього парку ЦДКА.

Маяковський запровадив у фільм сцени, про які в повісті немає згадок. Їм був придуманий епізод в трактирі, де захмелілий хулігану представляється бачення - що проходить через натовп вчителька.

Декорацій для постановки фільму «Панночка і хуліган» майже не виготовляли. (...) Обходилися все більше куточками. Один куточок зображував кімнату вчительки, інший - школу, третій - кабінет директора або кімнату, де вмирав герой фільму.

До речі, єдина суперечка з Маяковським під час зйомок цієї картини відбувся у нас з-за кінцівки.

За д`Амічісу, вмираючий хуліган дозволяє коханій дівчині допустити до нього священика. Маяковський вимазав священика. Але за наполяганням дирекції священик в кінці фільму все-таки з'явився.
Згодом, коли фільм став часто демонструватися на радянському екрані, цю кінцівку прибрали, а назва «Панночка і хуліган» замінили початковим - «Вчителька робітників».

Посеред пустиря стояв звичайний в той час засклений з усіх боків павільйон для зйомок. Він був схожий на сарай. Біля нього знаходилися підсобні приміщення.

На пустирі було безлюдно й тихо. На майданчику перед входом в павільйон були розкидані деталі декорацій, і на них сиділи і нудьгували три або чотири людини. Вони були в гримі. Очевидно, це були якісь актори, і ми потрапили в перерву зйомок якогось фільму.

Ми підійшли до цих людей і запитали:

- Що тут знімають?

Один з них, який сидів до нас спиною, обернувся, блиснув неповторним поглядом уважних темних очей. З подивом я побачив, що це Маяковський, але ще більш здивувався, коли помітив, що він теж в гримі. Він пояснив, що тут йде зйомка картини «Панночка і хуліган» за його сценарієм.

Маяковський в кіно! (...) Мені, як художнику і директору студії, було дуже цікаво подивитися, в якому плані ведеться зйомка.

(...) З дозволу Маяковського я поспішив до павільйону. Але там нічого особливого не було: освітлювачі міняли місця «юпітерів», реквізитори розставляли звичайнісінькі речі в самих звичайних декораціях. Ніякого футуризму! Ніякого кубізму!

Дякуємо за наданий матеріал літературний інтернет-проект «Новое литературное обозрение» .

Как перевести жилое помещение в нежилое правильно
Перевод жилого помещения в нежилое – насущный вопрос. Он может интересовать и многих предпринимателей, которые решили открыть свой бизнес, и собственное помещение в подходящем месте у них для этого есть

Чем сверлить керамогранит, как лучше это сделать?
В современном строительстве все большую популярность приобретает керамогранитная плитка. Изначально этот материал планировался для технического применения, поэтому при его создании акцент делался на такой

Как купить землю под строительство коммерческого объекта?
В любом крупном городе купить земельный участок под строительство – это та еще задача. Свободной земли практически не осталось. Дефицит, в свою очередь, провоцирует рост цен. Впрочем, это обстоятельство

Что такое намеренное ухудшение жилищных условий и как определяется факт его совершения
В 2005 году в ЖК РФ появился новый термин «намеренное ухудшение жилищных условий». В ст 53 он трактуется, как действия, способствующие ухудшению условий проживания. Как показывает практика, основная

Как избавиться от домашних муравьев
Зайдя однажды на кухню, вы вдруг осознаете, что уже не единственные хозяева в своей квартире — ваша законная жилплощадь захвачена полчищами муравьев, одними из самых зловредных домашних паразитов. Первая

Ипотека в Сбербанке — как выбрать, как оформить и как получить
Для многих граждан ипотечный кредит — единственный шанс купить собственное жилье. Оформить ипотеку можно в большинстве российских банков. Однако наибольшей популярностью у заемщиков пользуется Сбербанк,

Как организовать свое дело
Чтобы получить подробное руководство  для открытия своего дела, узнать последовательность этапов и их особенности, необходимо почитать данную статью. Чтобы организовать свое дело, и в случае,

Как корреспондент kommersant.ru делала ремонт в своей новостройке.
Вместе с ключами владельцу новостройки выдают пластиковую ручку. "Вот вам пока одна, откроете с её помощью все окна, проверите, всё ли в порядке. А потом, когда закончите чистовую отделку, мы вам выдадим

Как делится наследство после смерти мужа между женой и детьми?
Сталкиваясь с необходимостью получить и оформить имущество после смерти мужа, жена должна быть осведомлена в том, как это происходит, кому какая доля имущества переходит, кто и на что имеет право, как

Как бороться со стрессом
Стресс — это не то, что с вами случилось, а то, как вы это воспринимаете” . Ганс Селье В стремлении описать неизъяснимый мир человеческой души ученые придумали много новых слов, но тем самым, похоже,

We have 4 guests online