Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Журналіст Лариса Лісняк представила покрокову інструкцію як оформити електронний пропуск через лінію розмежування в зоні АТО.
Наводимо повний текст Лариси, опублікований виданням 112.ua
«Нарешті дочекалися, здійснилося ... Такі емоції тих, хто так і не встиг отримати паперовий пропуск для перетину лінії зіткнення, а з 16 червня перебуває взагалі в шоці від нових правил проїзду. Але, незважаючи на всі жахи нової системи (кілометрові черги під палючим сонцем, ночівля в полях, піший кількагодинної перехід лінії розмежування і ін.), Які не вибити бажання тих же переселенців потрапити додому, провідати родичів, провести хоч одну ніч в рідній квартирі, на своєму ліжку, доторкнутися до минулого життя в тому, мирному, Донецьку. Чи не менше причин виїхати на вільну територію і у місцевих жителів, які офіційно продовжують бути громадянами України.
Отже, це повинно було стати реальністю ще 25 березня, але реалізувалося 7 липня. СБУ оголосила про запуск сайту urp.ssu.gov.ua , На якому можна відіслати документи для оформлення електронного пропуску. У тестовому режимі сайт працював близько тижня, і якщо ви зареєструвалися і намагалися подати заявку раніше - забудьте, з 7 липня все починається спочатку.
Я перевірила працездатність системи (перетнулися мотиви - цікавість і необхідність отримання перепустки). Відразу підсумок - система діє. Але, як завжди, з нюансами. І, з огляду на, що інструкції користування сайтом немає, то весь процес йде шляхом проб і помилок. При цьому сайт досить зрозумілий і "в принципі, нічого немає неможливого. Для людини. З інтелектом".
Крок 1. Реєстрація
Працюючи з сайтом, відразу наберіться терпіння - він час від часу "лягає", дані можуть бути загублені (але не завжди), і доведеться починати все спочатку. Тому крок перший - дочекайтеся, коли сайт запрацює.
Тиснемо "Реєстрація" і потрапляємо в відповідний розділ.
Заповнюємо поля. Можна російською мовою, але з огляду на, що рішення приймають реєстратори українського відомства, то краще заповнити українською. Це додаткова лояльність з вашого боку.
Відразу акцент - на сайті поки немає функції "особистого кабінету", тому змінити вносяться персональні дані в подальшому неможливо.
Вказуємо адресу діючої електронної пошти, так як це практично єдина подальша ваша зв'язок з реєстраторами. Що стосується номера свого телефону, то подавати його потрібно в форматі із зазначенням країни (якщо "український" номер, то "+38"), так як при наявності інтернету заявку можна, в принципі, подавати з будь-якої точки світу. Відразу вкажіть кілька номерів, тому що див. Вище - немає "особистого кабінету", і додати потім не вдасться.
Важливий момент - пароль. Відразу вводите нормальний, а не як завжди "для проби" - 111111. Змінити пароль надалі теж самостійно не вийде (знову см. - немає "особистого кабінету").
Натискаємо "Зареєструватіся" і перевіряємо вказаний ящик електронної пошти. Практично миттєво на нього приходить лист з адреси [Email protected] У ньому ні "здрастє", ні "до побачення", а тільки присвоєний вам від імені СБУ логін (безглуздий шестизначний набір букв і цифр) і придуманий вами пароль. Примітно - відповідь приходить російською мовою, будемо вважати це взаємним толерантним кроком з боку СБУ.
Якщо раптом втратили лист з вхідними даними, на головній сторінці передбачена функція "Забула логін чи пароль?" Але перевіряти її чисто з цікавості не раджу. Я перевірила - в результаті, отримала новий лист з [Email protected] : Логін залишився колишній (хаотичні букви і цифри), але замість мого "гарненького" пароля СБУ мені прислала свій варіант - не менше хаотичні букви і цифри. З точки зору безпеки нормально. Але якщо я раніше не могла запам'ятати тільки свій логін, тепер і пароль немає сенсу зубрити.
Крок 2. Авторизація
Повертаємося на головну сторінку (знову-таки, одразу перейти не завжди вийде, не нервуйте, через кілька хвилин завантажиться). Вводимо в поля присланий вам логін і пароль, тиснемо "Войти". Перехід на сторінку з привітанням означає, що все Ок, ви пройшли level. У верхньому правому куті будуть відображені ПІБ, зазначені вами при реєстрації.
Тиснемо "Подати заяву".
Крок 3. Подача заявки
Вибираєте сектор, пропуск в який бажаєте отримати (якщо ви маєте намір проїжджати через кілька секторів - для кожного подається окрема заявка). Вибираємо варіант громадянства.
Тиснемо "Далі" і переходимо до найцікавішого. З'являється розширена форма для заповнення. Зовні все зрозуміло. Але є свої особливості.
Коли будете перший раз заповнювати поля, копіюйте відповіді в окремий word-файл. Вам це знадобиться, якщо не хочете десятки разів набирати один і той же. Система "дає збої", тому будуть і другий, і четвертий, і сьомий рази щодо заповнення форми.
Всі поля, відмічені зірочкою (*), обов'язкові для заповнення. Але ви про це дізнаєтеся тільки після всіх поневірянь, тому що примітка про "зірочці" зазначено в самому кінці.
Знову-таки, заявку можна заповнювати російською мовою. Але щоб потім не гадати "а може, це мені через мову відмовили у пропуску", пишіть по-українськи, не помилитеся.
Основні проблеми починаються, коли ви намагаєтеся завантажити зображення (фото, копії документів). Зображення приймаються у двох форматах - .jpeg / .jpg і .png. В примітках не вказано ні розмір, ні кілобайтний "вага" завантажується. З огляду на мої спроби і помилки, подбайте, щоб зображення були до 1 Mb. Всі необхідні фото та сканверсіі завантажити в один присід навряд чи вийде. Якщо зображення завантажується більше хвилини - вітаю, система "зависла". Скасувати завантаження можна - немає такої функції. Повернутися на крок назад не можна - і такої функції немає. Перезавантажуючи сторінку, вас відкидає на головну. Знову вводите логін і пароль, і тут "рулетка" - або ваші раніше внесені дані збережуться, або доведеться перенабирати (але у нас же є чарівний архівний word-файл).
Ще важливий нюанс - фраза про те, що всі зображення ви можете завантажувати "за бажанням". Але з досвіду: ваше "бажання" вказує, наскільки ви зацікавлені в отриманні пропуску, що у вас є всі документи хоча б в сканверсіі тощо. Тому, щоб знову в подальшому не мучити себе питанням - "а може, це мені через відсутність фото паспорта відмовили у пропуску "- завантажуйте, Шура, завантажуйте.
Якщо будете баритися і перебувати на сторінці більше п'яти хвилин, шанс "викидання" з системи збільшується. Ви цього можете і не помітити: просто чи фото не буде завантажено, або далі за рівнями не пройдете.
Особливу увагу приділіть блоку "Мета та маршрут переміщення осіб в районі проведення АТО". Тому що на підставі нього в основному і буде прийнято рішення - дати вам дозвіл на в'їзд / виїзд або немає (про те, що у вас повинні бути в порядку документи і що ви не перебуваєте в офіційному розшуку та ін. Я навіть не заїкаюся).
Звичайно, в ідеалі підтвердити свої цілі документами. Ось я, наприклад, вказала два маршрути і дві мети: в зв'язку з робочим процесом (з описом підприємства і посади), а також у зв'язку з тим, що син вчиться в одному з українських вузів, і я бажаю його відвідувати. Для підтвердження своїх намірів я приготувала 4 сканверсіі документів (довідка з місця роботи, додаткові посвідчення, довідка сина як тимчасового переселенця і довідка сина про навчання у вузі). Але ... Виявилося, що завантажити можна не більше двох файлів. Тому порада: або об'єднуйте кілька документів, що підтверджують мету поїздки, до двох файлів, або вибирайте два найважливіших. (До речі, в розділі даних про паспорт можна залити поки тільки три файли, потрібні перші два розвороту і сторінка з пропискою). Якщо що, в процесі заповнення форми можна видалити вже завантажені зображення і замість них перезаліть потрібні. І ще варіант - думаю, найближчим часом збільшать кількість завантажених файлів, тому можна просто почекати.
Тиснемо "Далі".
Крок 4. Результат
І якщо вам все-таки вдалося заповнити всі графи заявки і докласти фото (у мене на це пішло кілька годин у зв'язку з постійним "падінням" системи), то ви перейдете на наступний рівень.
Твердженням, що моя "заява буде Розглянуто течение 10 діб", я не спокушайтеся. Останній фактичний термін видачі паперових посвідчень був два місяці. Але головне, що я це зробила! І додатковим підтвердженням цьому є фіксація в розділі "Історія подачі заяв", де зазначено, що моя заявка в обробці.
Але при цьому на електронну пошту ніяких додаткових підтверджень не приходить. Тому, якщо раптом хтось вирішить "хакнуть" сайт або база сама собою "випарується", то доказів про подачу заявки немає. У цьому випадку ще порада - робіть скрінверсіі своїх кроків. Зрозуміло, що офіційним доказом це бути не буде, але зате ви на підставі цих зображень зможете, як і я, написати статтю про власний досвід подачі заявки.
Удачі вам в освоєнні нової системи. У мене вийшло - і у вас обов'язково вийде. Але пам'ятайте: навіть якщо система прийняла заявку, це не означає, що ви отримаєте позитивну відповідь на перетин лінії зіткнення. Все на розсуд ЛПР (особи, що приймає рішення), який вам невідомий. На сайті немає онлайн-консультанта, але для цього є сторінка "Контакти" з телефонами та електронними адресами всіх координаційних центрів. Всі питання - до них.
І ще. У зв'язку з тим що систему тільки-тільки запустили, можлива її доопрацювання і зміни. Але поки, за станом на 7 липня, сайт працював в описаному вище режимі.
Післямова
Звичайно, такий спосіб подачі заявки обмежує в правах тих, у кого немає доступу до інтернету, тих, хто не володіє комп'ютерними навичками, не у кожної бабусі є поруч діти або онуки, які можуть створити їм ящик електронної пошти, відсканувати документи і заповнити форму. Але з січня вже досить активно розвинувся бізнес з оформлення перепусток. І всі ці фірмочки не збираються згортати свою діяльність. Навпаки, перебудовуються на новий лад.
"Ні, ми не закриваємося. Клієнти були, є і будуть. Елементарно не всі пенсіонери комп'ютерні гуру. Елементарно не у всіх є електронна версія документів. Тому ми будемо допомагати в оформленні перепусток і далі", - поділилася зі мною Світлана, співробітниця однієї з таких фірм в Донецьку.
"Поки остаточну ціну не встановили, так як сайт тільки почав працювати. Але з урахуванням сканування документів, реєстрації та заповнення форм, відстеження результатів, витрат на діяльність фірми, думаю, десь буде від 100 гривень. Ціна буде також залежати від попиту на цю послугу, адже багато хто вже мають паперовий пропуск, і вони автоматично повинні бути занесені в електронну дозвільну базу. до того ж уже сьогодні ми бачимо, що сайт СБУ працює нестійкий, а з кожним днем число звернень до нього буде тільки збільшуватися. вже зрозумілі рганізаціонние нюанси: люди нам будуть тільки здавати документи, йти, а потім наші дівчатка будуть цілий день сидіти і намагатися подати заявку на сайт. Ну, і про результати ми будемо повідомляти клієнтові ", - уточнила Світлана.
Але і навіть в цей проміжний етап співробітники фірм по допомогу в оформленні перепусток без діла не сидять. "Поки ми активно реєструємо нові ящики електронної пошти, щоб підв'язувати їх потім під клієнтів. Звичайно, спробуємо подавати кілька заявок з одного ящика. Подивимося, що з цього вийде. У нас також зібралося близько сотні пакетів документів, які не встигли подати на оформлення паперового пропуску. Є люди, яким відмовили при колишній подачі. Тому зараз ми телефонуємо їх і цікавимося, чи хочуть вони скористатися нашими послугами, щоб ми за них все зробили в електронній системі. Більшість погоджуються. Ось почали їх регис трірованная ", - резюмувала дівчина.
PS Особливості зазначення мети поїздки
Особливу увагу приділіть вказівкою причин в'їзду / виїзду. Судячи з досвіду бувалих, на мотивування "в гості до друзів / двоюрідної сестри", "для отримання пенсії на території України", "для відвідування банку на території України" відразу дадуть відповідь відмовою.
Вагомими причинами є:
- виїзд на фактичне місце проживання (додається копія сторінки паспорта з зазначенням прописки або довідка з ЖЕКу про місце проживання, довідка тимчасового переселенця)
- у зв'язку із здійсненням трудової діяльності (додається сканверсія довідки з місця роботи, на фірмовому бланку підприємства з зазначенням всіх реквізитів, завірена мокрою печаткою);
- в зв'язку з навчанням (студенти повинні додати довідку з місця навчання, а також копію студентського квитка);
- для контролю і підтримки нерухомості (додається копія документа про право володіння - договір про купівлю-продаж, дарування та ін.);
- відвідування близьких родичів ( "підходять" родичі по першої лінії - мати, батько, чоловік / дружина, діти; додаються копії свідоцтва про народження, про одруження та ін. Якщо мотив - відвідування дитини, що навчається на іншій території, знову-таки довідка з місця його навчання);
- якщо у вас є дитина віком до 16 років, то в своїй причини виїзду / в'їзду можна вказати саме його супровід;
- відвідування місць поховання рідних і близьких (тут головна проблема - ви повинні додати копію документа, що підтверджує місце поховання);
- проходження курсу лікування (потрібна довідка або курсівка медустанови, готового вас прийняти на лікування);
- виїзд за кордон (додати копії квитка, путівки, закордонні паспорти);
- смерть або хвороба родичів, членів сім'ї (копія довідки про смерть, в разі хвороби - телеграма, завірена медучреждением).
Якщо раптом втратили лист з вхідними даними, на головній сторінці передбачена функція "Забула логін чи пароль?