Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Яхтсменам з Петровської коси показали, як може виглядати їх марина, якщо проект планування схвалять. Їм показали басейн, а вони побачили за ним готель на 240 номерів.
фото: Семен Сидоров
Майбутнє території Петрівської коси, де базується Річковий яхт-клуб, обговорили на громадських слуханнях 12 листопада. Про розвиток яхтового туризму Смольний задумався в серпні , Була створена концепція Центру підготовки з вітрильних, водно-моторним видів спорту та веслувального слалому. Ідеальною локацією, за версією міськадміністрації, може стати Петровська коса з найстарішої мариною в місті. Реновація замислюється заради підвищення привабливості стоянки для іногородніх та іноземних туристів. У благі наміри чиновників спортсмени не вірять, підозрюючи, що вони ведуть до пішли забудові «золотий» землі.
Проект планування території (ППТ), який презентували в адміністрації Петроградського району, на замовлення комітету з містобудування та архітектури підготував ЦКУ «Науково-дослідний і проектний центр Генерального плану Санкт-Петербурга». В даний час для спуску і підйому плавзасобів використовується Робоча гавань, параметри якої яхтсмени вважають ідеальними: 4-метрова глибина, стояча вода. Далеко від досконалості стан технічних споруд, але їхня перевага в доступності: два елінгу для ремонту, майданчик для зимового зберігання яхт, кран і ангар для зберігання щогл. Все це пропонується знищити, точніше, перенести в глиб острова, а розрадою стануть два басейни. І такий підхід любителів вітряної погоди категорично не влаштував.
Проект передбачає перенесення об'єктів для обслуговування яхт на територію, обмежену Малої Невкою, вулицею Савіної, Петровської площею і Петровської косою. Ділянка, хоч і належить місту, знаходиться в довгостроковій, до 2048 року оренді у «Петроградської автобази« Спецтранс ». Але навіть якщо б земля була вільною, розміщувати технічні об'єкти марини на ній безглуздо, вважають опоненти, киваючи на очевидне: вона мінімум в два рази менше необхідної площі і не має спільного кордону з водою.
Яхтсмен Андрій Ходоровський звернув увагу авторів проекту, що, за його інформацією, берег близько цієї ділянки знаходиться у власності або використовується військовими. Але і там спускати яхти на воду було б проблемно: осаду плавзасобів становить від 1,5 до 3 метрів, а глибина біля берега - всього 2 метри. Крім того, через Малу Невку прокладений газопровід і кабелі, а течія річки робить спуск на воду небезпечним.
Фото: Семен Сидоров
Вкрай важким і перевезення плавзасоби. «Яхти до 25 тонн вагою - це негабаритний вантаж. Як вони будуть на цю територію потрапляти по міській дорозі? Це що, щоосені близько 150 яхт рівним строєм їхатимуть туди? Це на кожну яхту треба буде отримувати дозвіл ГИБДД », - попередив член президії Санкт-Петербурзького парусного союзу Микита діамантів.
Не сподобався проект планування і представникам Яхт-клубу, який на правах безстрокового користування веде там свою господарську діяльність. Керівництво організації підкреслювало, що для зміни планування території закон вимагає отримання письмової згоди користувачів ділянки. Представники клубу на листопадових слуханнях погодилися з аргументами яхтового спільноти - запропоноване НІІПЦ Генплану рішення не розвине - вб'є вітрильний спорт. Правда, самі члени яхтового спільноти до союзу з Яхт-клубом ставляться з побоюванням. Причина - недавня зміна керівного складу.
Після переїзду футбольному житті міста на Крестовский Петровський став локацією, на яку зайшли будівельники елітного житла. Свої проекти на острові реалізують або мають такі плани компанії RBI, ЛСР, Ленстройтрест, Setl Sity. Під приціл свого часу потрапила і західний край Петровського острова, та сама, де Річковий яхт-клуб і марина зі 150-річною історією. У 2016 році один із засновників Яхт-клубу, Ленінградська федерація профспілок, через суд зажадала від Смольного видати містобудівний план на «золотий» ділянку. Тоді ж звучало ім'я інвестора - компанія «Екохолдінг» була готова вкласти 6 млрд рублів, щоб побудувати не тільки об'єкти для клубу, але і готель.
Однак варто зазначити, що у клубу відносно недавно змінилося керівництво. Власник ТОВ «Екохолдінг» Вадим Єпішин з лютого цього року займає пост директора Яхт-клубу, а технічний директор «Екохолдінга» Вадим Рубцов тепер заступник голови клубу. Це і бентежить спортсменів.
У розмові з кореспондентом «Фонтанки» Рубцов підкреслив, що його зацікавленість в слуханнях обумовлена тільки турботою про долю Яхт-клубу, а говорити про плани щодо можливого будівництва на Петровській косі готелі він відмовився.
У 2014 році Яхт-клуб разом з «Екохолдінгом» представили свою концепцію розвитку території - зі спа-центром, готелем, стайнями і навіть полем для стрільби з лука. Два роки тому спроба внести поправки в Генплан, змінивши зонування з рекреаційної зони з розміщенням об'єктів спорту на ділову забудову, що дозволяє зведення апартаментів, провалилася.
«Зараз ми знаємо, що у них є нова концепція, з готелем на 240 посадочних місць. Все інше, що намальовано в концепції, будівництво додаткових елінгів, наприклад, - так ми тільки за! Проте готель йде першою чергою. Ми всі розуміємо, що до будівництва другої черги не дійде. Тому що Епишина в клубі не буде. Це люди, які заробляють гроші на нерухомості, і з їхньої першої концепції видно, як вони хотіли це зробити », - розповів один з яхтсменів.
За інформацією «Фонтанки», інтерес «Екохолдінга» до Петровської косі не зник, але потенційний інвестор воліє триматися в тіні. Яхтове співтовариство побоюється, що в разі, якщо Яхт-клуб отримає землю, ділянку буде реалізований під цілі, які мають найвіддаленіше відношення до розвитку яхтового спорту.
«Ми страшно стурбовані тим, що є інші плани, і якщо цей проект (планування) піде, щоб не пройшли проекти, які пропонує приватна установа« Річковий клуб профспілок », тому що там запропоновано зміну призначення землі і комерціалізація площ», - заявив президент громадського об'єднання «Санкт-Петербурзький вітрильний союз» Сергій Алексєєв. За його словами, перші кроки вже були зроблені: «Яхтсмени видалені з будівлі клубу, знаходяться в місці, не призначеному для зимового перебування».
Ірина Корбато,
«Фонтанка.ру»
© Фонтанка.Ру Як вони будуть на цю територію потрапляти по міській дорозі?
Це що, щоосені близько 150 яхт рівним строєм їхатимуть туди?