- Увага! Ви знаходитесь на професійному сайті зі спеціалізованим юридичним контентом. Для читання статті...
- Скористайтеся зразком угоди
- Термінове повідомлення для юриста! В офіс прийшла поліція
- Якщо в договорі на надання послуг не буде обов'язкових умов, організатора перевезення вантажів чекають...
- Якщо договір автомобільного перевезення офіційно не укладуть, доведеться довести виконання
- Прогалину в законодавстві обернувся проблемами для перевізників небезпечних вантажів
- Читайте на тему
Наш общий бизнес-фронт BIKINIKA.com.ua
Компанії необхідно відправити вантаж контрагенту. Це можна зробити своїми силами або залучити компанію-перевізника. Якщо для перевезення вантажів вирішили укласти договір на надання транспортних послуг, стане в нагоді перевірений зразок такого документа.
Увага! Ви знаходитесь на професійному сайті зі спеціалізованим юридичним контентом. Для читання статті може знадобитися реєстрація.
Читайте в нашій статті:
Скористайтеся зразком угоди
Діяльність в сфері перевезень несе безліч ризиків. неправильне оформлення договорів викликає підозри у податковій, ускладнює стягнення заборгованості і призводить до додаткових витрат або збитків. Окремі відносини в цій сфері настільки специфічні, що ставлять в безвихідь навіть органи виконавчої влади та виявляють прогалини законодавчого регулювання.
Розглянемо, з якими складнощами стикається учасник відносин у сфері перевезення вантажів і як вирішувати виникаючі проблеми. Якщо потрібно розробити договір з перевезення вантажів, це можна зробити на основі зразка на надання транспортних послуг. Скачайте корисний зразок.
Термінове повідомлення для юриста! В офіс прийшла поліція
Які умови при перевезенні вантажу автомобільним транспортом необхідні в договорі
Загальні умови перевезення встановлюють транспортні статути, кодекси, інші закони (ч. 2 ст. 784 ГК РФ ). Найчастіше мова йде про перевезення вантажу автомобільним транспортом, для укладення договору застосовують положення Федерального закону від 08.11.2007 № 259-ФЗ «Статут автомобільного транспорту та міського наземного електричного транспорту».
Для договорів автомобільного перевезення ГК РФ і суди визнають обов'язковими (істотними) умови про:
Щоб уникнути проблем, сторонам необхідно узгодити умови перевезення і забезпечити передачу документів про характеристиках ( визначення ВС РФ від 30.11.2017 № 307-ЕС17-11637 у справі № А21-5325 / 2016 ). Така ситуація допоможе уникнути суперечок:
- про допустимі способи поводження з вантажем;
- про стягнення неустойки і штрафи, якщо відсутність документів призведе до проблем з оформленням (особливо, якщо мова йде про міжнародні пересиланнях або продукції, яка вимагає сертифікатів чи інших документів);
- про притягнення до відповідальності за порушення правил перевезення (постанова ВС РФ від 01.12.2017 № 59-АД17-8).
Якщо в договорі на надання послуг не буде обов'язкових умов, організатора перевезення вантажів чекають проблеми з ФНС
Якщо договір склали невірно, перевіряючі органи можуть запідозрити підміну угоди.
Так, ФНС провела виїзну перевірку ІП та за її результатами донарахувала податок, а також стягнула пені і штрафи. Податкова виявила, що виконавець неправомірно застосував режим оподаткування у вигляді сплати єдиного податку на поставлений дохід (ЕНВД). Він отримував дохід за виконання договорів на перевезення вантажу автомобільним транспортом. Але насправді ІП передавав в оренду автотранспортний засіб, що свідчить про необхідність сплати податків за загальною системою оподаткування.
ІП застосовував ЕНВД за видом діяльності «Надання автотранспортних послуг з перевезення вантажів». Але угоди не містили істотних умов договорів такого типу. У них не було найменувань, пунктів призначення, термінів доставки. Були присутні умови про оренду майна, яке ІП передавав орендарю. Суд визнав, що договір є орендним. Це не дає права застосовувати ЕНВД ( визначення ВС РФ від 24.04.2017 № 309-КГ17-3569 у справі № А60-9303 / 2016 ).
В іншій справі суд порахував, що засновники навмисне створювали схеми ухилення від сплати податків. Вони неправомірно застосовували спеціальний податковий режим до виду діяльності, який не відноситься до підприємницької. Компанія називала свої договори з замовниками угодами про перевезення вантажів автомобільним транспортом. На ділі вона надавала транспорт з екіпажем для вивезення снігу, щебеню, забезпечувала одну з частин процесу будівництва. ФНС стягнула недоїмки по податках, і суд погодився з податкової. Він визнав правомірним вимога перерахувати податок на прибуток організацій, на майно, а також ПДВ, пені та штрафи ( визначення ВС РФ від 30.10.2017 № 303-КГ17-13618 у справі № А59-6130 / 2015 ).
Якщо договір автомобільного перевезення офіційно не укладуть, доведеться довести виконання
Щоб узгодити і підписати договір, потрібен час. Якщо поставка потрібна в найкоротші терміни, сторони домовляються усно. У майбутньому вони планують укласти договір і поширити його дію на відносини, які виникли раніше. Якщо одержувач вантажу виявиться недобросовісної стороною, він постарається:
- затягнути оформлення документів,
- скласти договір так, щоб він не відображав істотних умов
- утруднити доведення правовідносин сторін.
У такій ситуації факт здійснення операції доведеться підтверджувати первинними документами .
Наприклад, компанія стягнула заборгованість за договором на перевезення вантажу автомобільним транспортом. Вона пред'явила в суді транспортні накладні та маршрутні листи. Накладні містили підпис відповідальної особи, і відбиток круглої печатки. Достовірність документів боржник не оскаржував ( постанову Арбітражного суду Уральського округу від 19.09.2017 № Ф09-4871 / 17 у справі № А71-10631 / 2016 ).
В іншому суперечці справу відправили на перегляд. Касація порахувала недоведеним факт надання послуг у заявленому обсязі. Паспорти транспортних засобів, дані яких сторони прописали в договорі, самі по собі не доводили факт надання послуг. Відомості про транспорт свідчать тільки про його приналежність компанії. При новому розгляді суду належить дати оцінку договором на предмет дійсності угоди, а також правову оцінку доказам та доводам сторін ( постанову Арбітражного суду Далекосхідного округу від 02.03.2017 № Ф03-95 / 2017 по справі № А16-1138 / 2016 ).
Прогалину в законодавстві обернувся проблемами для перевізників небезпечних вантажів
У сфері міжнародного перевезення небезпечних вантажів діє «Європейська угода про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів» (ДОПНВ / ADR), укладено в м Женева 30.09.1957). Щоб перевозити, наприклад, дизельне паливо, знадобиться отримати дозвіл. МВС Росії затвердив спеціальний адміністративний регламент ( наказ МВС Росії від 29.11.2017 № 900 ). Він встановлює порядок, який повинні дотримати перевізники, щоб отримати свідоцтво про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів.
Компанії, які укладають договори на надання транспортних послуг з перевезення вантажів, зіткнулися з проблемою. В даний час виконати вимоги регламенту не вдається. Не відомо, чи як отримати документи, подачу яких передбачає порядок. Щоб МВС підтвердило допуск до перевезення небезпечних вантажів, потрібно подати відомості відповідно до вичерпним переліком (див. Вичерпний перелік документів, наказ № 900). У п. 24.4 та 24.5 переліку вимагають надати свідчення, порядок оформлення яких в законі відсутня. Якщо вантаж перевозять в цистернах, потрібні свідоцтва про:
- офіційне затвердження типу цистерни;
- випробуванні та (або) перевірці цистерни.
Документів або роз'яснень, які визначали б порядок оформлення таких відносин і вказували на повноважні органи, які повинні видавати свідоцтва, сьогодні немає. В результаті компанія, яка возить небезпечну продукцію, не може оформити або продовжити дозвіл на таке перевезення.
Дилему намагається вирішити Мінтранс. він підготував листи із зазначенням на проблему. Також Мінтранс направив проект змін з метою відстрочки дії нездійсненних положень. Якщо зміни вступлять в силу, проблема отримає тимчасове рішення. Коли період відстрочки закінчиться, знову буде потрібно допуск для транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів. Щоб вимоги можна було виконати, знадобляться детальний регламент і офіційні роз'яснення.